جوشکاری و تستهای غیر مخرب
بانک اطلاعات جوشکاری و تستهای غیر مخرب
درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ بنده خوش آمدید از دوستانی که مایل به آموزش و یا در یافت مدارک بازرسی جوش ASNT و یا صدور انواع مدارک جوشکاری و انجام جوشکاری اغتشاشی می باشند لطفا به شماره بنده تماس حاصل فرماید. با تشکر مدیریت شرکت پیشرو ناظران - قدمی 09179147053 باتشکر :مدیر سایت
نويسندگان

جوشكاري اولتراسونيك شامل استفاده از انرژي صوتي با فركانس بالا براي نرم كردن و ذوب كردن ترموپلاستيك ها در منطقه جوش است . قسمت هايي كه بايد به يكديگر جوش داده شوند زير فشار روي هم نگه داشته شده و تحت ارتعاشات اولتراسونيك با فركانس 20 تا 40 كيلو هرتز قرار مي گيرند. موفقيت جوش به طراحي مناسب اجزا و مناسب بودن موادي كه جوش داده مي شوند بستگي دارد.

از آنجا كه جوشكاري اولتراسونيك بسيار سريع است ( كمتر از 1 ثانيه ) و قابليت اتوماسيون دارد به طور وسيع از آن در صنعت استفاده مي شود . براي تضمين سلامت جوش طراحي مناسب اجزا بخصوص فيكسچرها لازم است . با طراحي مناسب از اين روش مي توان در توليد انبوه استفاده كرد.

ASNT آموزش بازرسی جوش ، صدور مدارک بازرسی جوش ،صدور مدارک جوشکاری ،مدارک

ادامه مطلب ...
جمعه 4 مرداد 1392برچسب:متالوژی پودر , پودر, متالوژی, :: 10:41 :: نويسنده : رسول قدمی

متالوژي پودر

متالوژي پودر

تاريخچه متالوژي پودر

تولید قطعات با پودربه بیش از پنج هزار سال پیش می رسد ، هم اکنون ستون آهنی با وزنی حدود شش تن در شهر دهلی هندوستان وجود دارد که  در هزار و ششصد سال پیش به همین طریقه (متالورژی پودر)  تهیه شده است .

در اواخر قرن هیجدهم ولاستون کشف کرد که می توان پودر فلز پلاتین را (که در طبیعت به صورت آزاد شناخته شده بود) پس از تراکم و حرارت دادن ، در حالت گرم با چکش کاری به بلوک تبدیل کرد . ولاستون جزییات متد خود رادر سال 1829 ، منتشر کرد و اهمیت فاکتورهایی نظیر اندازه دانه ها ، متراکم کردن پودر باوزن مخصوص بالا و اکتیویته سطحی و غیره ... را توضیح داد.

ASNT آموزش بازرسی جوش ، صدور مدارک بازرسی جوش ،صدور مدارک جوشکاری ،مدارک

ادامه مطلب ...

 

مقدمه

بيش از يک صد سال است که قوس الکتريکي در جهان شناخته شده و بکار گرفته مي شود. اما اولين جوشکاري زير آب توسط نيروي دريايي بريتانيا انجام شد- در آن زمان يک کارخانه کشتي سازي براي آب بند کردن نشت هاي موجود در پرچ هاي زير کشتي که در آب واقع شده بود از جوشکاري زير آبي بهره گرفت. در کارهاي توليدي که در زير آب انجام مي پذيرد، جوشکاري زير آبي يک ابزار مهم و کليدي به شمار مي آيد. در سال 1946 الکترود هاي ضد آب ويژه اي توسط وان در ويليجن1 در هلند توسعه يافت.

ASNT آموزش بازرسی جوش ، صدور مدارک بازرسی جوش ،صدور مدارک جوشکاری ،مدارک

ادامه مطلب ...

جوشکاری مافوق صوت(USW) يک فرآيند حالت شبه جامد است که توسط وارد کردن ارتعاش فرکانس بالا به يک اتصال هنگامی که تحت نيروهای نگهدارنده به طور متوسط بالا قرار داده شده جوش توليد می کند. جوش مذکور بدون اينکه ذوب قابل توجهی از مواد اوليه بوجود آورد، توليد می شود.

در بعضی ملاحظات، جوشکاری مافوق صوت يک فرآيند نو است که هنوز منتظر نتايج اکتشافات و     بررسی ها می باشد.

يک فهم بهتر از فرآيندهايی که در تقاطع اتصالات اتفاق می افتد، مورد نياز است. به طور مشخص،     عکس العمل پارامترهای فرآيند، به همان خوبی نقششان در گسترش اتصال، نياز به بهتر فهميده شدن دارند.

مزايای جوشکاری مافوق صوت به شرح زير است:

ASNT آموزش بازرسی جوش ، صدور مدارک بازرسی جوش ،صدور مدارک جوشکاری ،مدارک

ادامه مطلب ...

جوشکاری پلاسمایی یا سیستم برش:چکیده:جوشکاری پلاسمایی یا سیستم برش شامل 1)مشتمل ویژه2)افشانک3)منبع گاز برای مشعل برای تامین کردن مشعل با گاز تولید کننده پلاسما و منبع الکتریکی برای مشعل به منظور ایجاد،نگهداری یا شکستن جوشکاری پلاسما الکتریکی یا قوس برش است.بنابر ابتکارات، سیستم علاوه بر این متشکل از اتصال سیستم تاخیر، از یک طرف به منبع الکتریکی برای مشعل و از طرف دیگر، به منبع گاز برای مشعل است، وقتی مشعل توسط منبع گاز و منبع الکتریکی تامین می شود عهده دار شکستن قوس الکتریکی از مشعل و باعث بستن منبع گاز بعد از دوره ی زمانی از پیش تعیین شده به دنبال شکستن قوس الکتریکی برای حصول خنک سازی مشعل و نگهداری افشانک در برابر مکان آن در طول دوره ی مشخص زمانی است.

ASNT آموزش بازرسی جوش ، صدور مدارک بازرسی جوش ،صدور مدارک جوشکاری ،مدارک

ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 120
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 59917
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

شرکت پیشرو ناظران